ABD hükümetinin Bolivarcı Venezuela Cumhuriyeti’ne gerçekleştirdiği saldırıda 32 Kübalı enternasyonalist savaşçı hayatını kaybetti.
Küba Hükümeti’nin bu sabah yayınladığı Başkanlık Kararnamesi ile ülkede iki günlük Ulusal Yas ilan edildi.
Başkanlık Kararnamesi’nde şu ifadelere yer verildi:
“3 Ocak 2026 sabahı erken saatlerde ABD hükümeti tarafından kardeş Bolivarcı Venezuela Cumhuriyeti’ne gerçekleştirilen saldırı sonucunda 32 Kübalı hayatını kaybetti. Güney Amerika ülkesindeki mevkidaşlarının talebi üzerine Küba Devrimci Silahlı Kuvvetler ve İçişleri Bakanlığı’nı temsilen görev yapan bu yurttaşlarımız, güvenliği sağlama ve savunma sorumluluklarına sadık kalarak görevlerini onur ve kahramanlıkla yerine getirdiler ve saldırganlara karşı doğrudan çatışmalar ve tesislerin bombalanması esnasında şehit düştüler.
Yeni bir saldırganlığın ve devlet terörizminin kurbanı olan savaşçılarımız, kahramanca eylemleriyle milyonlarca yurttaşımızın dayanışmasını somutlaştırdılar. Devrimci Hükümetimiz, hak ettikleri saygıyı göstermek için gerekli adımları atacaktır.”

